Skip to main content

Coqtrol- Power Up Your Energy

 CoQtrol - Power Up Your Energy

O youths,

How are you guys? I’m sure you’re all in good health. Before I start, have you guys know me already? There is a saying that if you don’t know a person, how can you love that person? Therefore, I would like to introduce myself first. 

Hah nama diberi Cik Erina berumur 28 tahun ni. Right now, I’m working on my own business.

First of all, let us praise and thank the presence of Allah Almighty, for the abundance of grace and the joy of all of us can still gather in this place without any barriers at all and in good health. Not forgetting the salawat and greetings we pour out to the Prophet Muhammad who has brought us out of the dark ages to the era of bright light today, namely Islam. May we all get intercession on the end, amen.

Pada entry kali ni cik Erina nak share mengenai satu tajuk yang best iaitu Coqtrol-Power Up Your Energy.


Since cik Erina terjun dalam bisnes Shaklee banyak supplement yang cik Erina kenal dan telah cuba. Biasalah kita sibuk dengan urusan harian menguruskan rumah tangga sambil berbisnes ni juga perlu lah banyak menggunakan tenaga. Di usia yang semakin meningkat semestinya semua orang tercari-cari apakah supplement yang boleh meningkatkan tenaga supaya kita kekal bertenaga sepanjang hari.


 






Menurut Cik Erina There's nothing more important than our good health - that's our principal capital asset." Tiada yang lebih berharga selain daripada kesihatan kita kerana ia merupakan aset modal utama kita. Kalau kita sakit maka banyak urusan kerja kita akan tertanggguh semestinya kita akan lebih berasa susah hati dan kualiti kerja kita juga akan berkurang. 

Hari ini cik Erina hendak memperkenalkan satu lagi vitamin iaitu Coqtrol.

Apa itu Coqtrol?

Coqtrol ialah Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang kuat, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Walaubagaimanapun, tahap Coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.


KEKAL AKTIF DAN BERTENAGA DENGAN COENZYME Q10, ANTIOKSIDA YANG MENYOKONG SEL UNTUK MENGHASILKAN TENAGA.








Apa sebenarnya keistimewaan Coqtrol Shaklee ni dan bagaimana ianya memberi manfaat kepada kesihatan kita ?













Kebaikan CoQ Trol Plus Shaklee*


๐Ÿ’š
Membantu kekal bertenaga
๐Ÿ’š
Menyokong gaya hidup yang aktif dan cergas
๐Ÿ’š
Membaiki perdaran darah yang sihat
๐Ÿ’š
Mengekalkan kolesterol yang sihat
๐Ÿ’š
Menguatkan otot jantung
๐Ÿ’š
Mengurangkan risiko penyakit jantung
๐Ÿ’š
Meningkatkan pergerakan sperma
๐Ÿ’š
Meningkatkan kuantiti sperma
๐Ÿ’š
Memperbaiki kualiti ovum
๐Ÿ’š
Mempunyai peluang tinggi untuk persenyawaan
๐Ÿ’š
Bertindak sebagai pelindung UV kepada kulit
๐Ÿ’š
Memberi tenaga untuk penghasilan dan pembaikan sel kulit
๐Ÿ’š
Memperbaiki jerawat dan kesan parut pada kulit
๐Ÿ’š
Kulit lebih anjal dan sihat
๐Ÿ’š
Kulit kurang berkedut
๐Ÿ’š
Melambatkan proses penuaan kulit dan badan
๐Ÿ’š
Meningkatkan daya ingatan & pembelajaran
๐Ÿ’š
Lebih fokus dan peka
๐Ÿ’š
Mengurangkan risiko penyakit berkaitan dengan penuaan, iaitu Alzheimer dan Parkinson


Bagaimana hendak consume vitamin Coqtrol ni?
Saranan Penggunaan:
Untuk dewasa sahaja. Ambil 1 kapsul sekali sehari dengan makanan.


berapakah kandungan Coqtrol yang kita perolehi?



Berdasarkan apa yang i share nutrisi Coqtrol shaklee ni mampu memberikan manfaat kerana "The doctor of the future will no longer treat the human frame with drugs, but rather will cure and prevent disease with nutrition." 


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
hubungi Nazirah-01162900451




Comments

Popular posts from this blog

vitamin e -rahsia kecantikan pada masa kini-

  VITAMIN E - Rahsia awet muda masa kini Assalamualaikum dan selamat pagi .. Hai bertemu kali ini dalam entry kita kali ini mengenai vitamin E. Hah.. apa sebenarnya vitamin E ni? Vitamin E juga boleh didapati secara semula jadi dalam makanan seperti avokado, lada benggala merah, kacang tanah dan minyak bunga matahari. Dalam penjagaan kulit , Vitamin E biasanya ditemui dalam bentuk cecair atau krim seperti krim mata, pelembap, serum atau minyak muka. Dalam  penjagaan badan , Vitamin E biasanya ditemui dalam krim tangan, losen badan dan pencuci badan. Apa kepentingan vitamin E ni sebenarnya? Dalam penggunaan topikal, Vitamin E adalah ruji untuk melindungi pelindung kulit, mengunci kelembapan, meningkatkan keserian dan mengurangkan tanda penuaan. Vitamin E juga terkenal dengan manfaat antioksidannya yang melindungi kulit daripada radikal bebas. Ramuan yang stabil mencipta lapisan perapi untuk melindungi dan mengekalkan kelembapan, menjadikan kulit lebih lega dan lembut serta menjamin peng

MULTIVITAMIN BERWAJAH BARU

 MULTIVITAMIN BERWAJAH BARU Assalamualaikum dan selamat pagi . Hari ni cik Erina nak share sekali lagi tahu berita baik untuk para pengguna Shaklee. Nak tahu tak produk utama Shaklee kini dah berwajah baru bayangkan kualiti multivitamin pertama Shaklee semakin ditambah baik dengan kualiti yang sedia ada tu semestinya jauh lebih baik. Jom tengok gambar ni. Ini lah wajah terkini multivitamin Shaklee tu korang! Bayangkan lah produk Shaklee ni dah lama ya . Kini dah bertukar wajah dah bahkan kualiti jauh lebih baik. Apa menariknya multivitamin kita pada kali ini? 1. Penambahbaikan nutrisi Korang nak tahu tak pada kali ini Shaklee dah tambah baik nutrisi dan zat yang ada dalam sebiji tablet multivitamin vitalize. Korang boleh tengok sendiri tahu multivitamin ni terdiri daripada 40 jenis vitamin dan mineral berbanding dahulu cuma ada 28 jenis sahaja bahkan penambahan vitamin D dan folic acid. 2. Sesuai untuk semua peringkat umur  Kalu korang nak tahu fungsi multivitamin Shaklee pada kali ini